Hoe maak je verhuizen doodeenvoudig?

We vroegen deskundige verhuizers, verpakkers en professionele organisatoren om hun beste tips te delen. Als u behoefte hebt om een opslagruimte te huren, neem dan contact op Boxx die al het zware werk voor u zal afhandelen. Dus leun achterover, pak een hapje en duik erin!

1. Zich te ontdoen van alles voordat inpakking en verhuizers beginnen

Oke, misschien niet alles, maar hoe meer ongebruikte en onnodige items die je niet gebruikt elimineert, hoe minder dingen die je hoeft in te pakken, trekken door de stad, lossen, en organiseren.

Gecertificeerde professionele organisator Ellen Delap raadt aan om rommel uit je huis op te ruimen zodra je weet dat je gaat verhuizen.

Wees meedogenloos met je spullen. Die jas waarvan je denkt dat hij schattig is, maar die al vier maanden niet gedragen is? Doneer het.

Het allereerste koffiezetapparaat dat je ooit hebt gekocht dat je ochtend brouwsel met kleine stukjes roest  laat smaken? Vernielen.

Het doen van een enorme voorlopige zuivering zal de grootste impact hebben op de efficiëntie en het gemak van het gehele verpakkingsproces.

2. Sorteer dingen per categorie

Neem een pagina uit het boek van Marie Kondo en organiseer je bezittingen per categorie, niet per kamer (merk op dat het categorie deel alleen van toepassing is op het organisatieproces, niet op het uitpakken – dat is een hele aparte beproeving).

In plaats van een dag bezig zijn met het schoonmaken van de hele slaapkamer, breng een middag door met het sorteren van elk kledingstuk dat je bezit.

Doorzoek elke kapkast, vuile kleren wasmand, en wasruimte totdat je al je kleren op een plaats hebt en ga dan sorteren.

Doe hetzelfde voor boeken, schoenen, belangrijke papieren, en dergelijke.

3. Doneer

Als je je artikelen wilt doneren, dan heb je een goed idee gekregen. Het is de ideale manier om het verhuizen lichter te maken, maar ook door je leven te cleansen en iets goeds te doen!